top of page
Zoeken

Hooke(d)!


Op 5 november heb ik voor het eerst kennisgemaakt met een heel jonge studievereniging binnen de TU Delft. Ze luisteren naar de naam Hooke en zijn er voor alle studenten Nanobiologie!

In mijn vorige update had ik al verteld dat er nog een aantal studenten- en studieverenigingen op mijn lijstje staan, die ik graag aan mijn verzameling wil toevoegen.

Hooke stond er ook bij en toevallig kreeg ik enkele dagen later een enthousiast mailtje van de President van Hooke.

Of ik misschien interesse had om eens kennis te maken met deze jonge studievereniging en zo ook de kans kreeg om van dichtbij mee te maken wat er allemaal reilt en zeilt binnen een jonge studievereniging.

Waar een studievereniging die al 148 jaar oud is, al heel veel opgebouwd heeft en heel stabiel staat, heeft een jonge studievereniging, die dit jaar officieel haar eerste kaarsje uit mag blazen, nog heel veel om op te mogen bouwen! (Neem maar het simpele verschil tussen VvTP en Hooke... VvTP zit fulltime terwijl Hooke parttime zit...)

Op 5 november kwam ik op een afgelegen vleugel terecht en enkele trappen verder kwam ik dan bij de kamer van Hooke aan.

Hier werd ik enthousiast ontvangen door de Secretaris en de Thesaurier.

'De President is even koffie halen, ze zal zo vast komen!'

Ik kreeg een stoel aangeboden en vervolgens waren de Secretaris en Thesaurier beiden erg benieuwd naar mijn hobby en wat ik tot op heden al van Hooke wist.

Even later kwam de President binnen met een kopje koffie en ook zij stelde zich enthousiast voor waarna ze luisterde naar het verhaal dat ik nog even voor de Secretaris en Thesaurier afmaakte.

De President vertelde me van alles over Hooke. Zo is Hooke eigenlijk al ouder dan Variscopic, omdat Variscopic nog geen statuten heeft.

Hooke zit sinds dit jaar ook bij de SVR, in tegenstelling tot Variscopic.

De reden dat Variscopic dit jaar al met een Almanak kan komen is de opleiding die de vereniging steunt, terwijl Hooke juist moet jagen op acquisitie.

Kortom, beide jonkies gaan al hard op hun eigen fronten.... Dus we moeten ze vooral in de gaten blijven houden, want we gaan er meer over horen!

Helaas had Hooke nog geen 'geboorteitem' om aan mijn collectie toe te voegen, maar in januari mag ik er vanuit gaan dat ik een constitutiekaartje kan komen ophalen NET als de allereerste editie van het VERENIGINGSBLAD! (Hoe mooi is dat, jaargang 1, editie 1!)

Om dit bezoek toch goed in de geschiedenis te zetten stelde ik een foto voor.

De Commissaris Onderwijs was inmiddels ook aangeschoven, dus alleen de Commissaris Extern ontbrak helaas.

De foto werd gemaakt door een vriendelijke medewerker van de TU die er alles aan deed om er een foto met een uitstekende invalsHooke van te maken!

Wat me al snel opviel was hoe goed mijn klik met het Bestuur bleek te zijn.

Zo heb ik voor Hooke al een liedje en dat liedje had het Bestuur eerder die dag nog gedraaid ook! (Love at first music-note!) Ook doken er diverse woordgrapjes van mijn kant op waar de Thesaurier vakkundig nog grappigere dingen van bouwde, met als gevolg dat hij begon te lachen en daar de rest weer mee aanstak. (Als je hem ooit hebt horen lachen, dan weet je precies wat ik bedoel!)

Het was uit eindelijk de 16:00u gepasseerd, dus tijd voor TPKV waar VvTP het tijdens mijn bezoek eerder die dag al over had. (zie ook de pagina van VvTP)

'Ja, ik was zelfs nog speciaal gebeld door de Secretaris van de VvTP met het verzoek dat we jou mee moesten nemen naar TPKV en dan zelf ook meteen even zouden blijven voor een drankje!' aldus de Secretaris.

De Thesaurier maakte zich klaar om zijn functie uit te kunnen oefenen en de rest maakte zich vooral klaar voor een afdaling van de 3e verdieping naar de kelder.

'Ja, schrik niet, we duiken de kelder in!' zei de Thesaurier.

Via de grijze kelder kwamen we op een zeer verrassende locatie uit.

TPKV is als /PUB, maar dan NOG beter afgewerkt.

Waar je in /PUB naar het plafond kijkt en overal buizen en grijs ziet lopen, waan je je in TPKV in een schattig bruin kroegje in hartje Delft!

De Thesaurier voorzag ons van een drankje (TPKV heeft Hertog Jan!) waarna er diverse leuke gesprekken losbarstten.

Het feest was pas echt compleet toen de Secretaris en Commissaris Onderwijs Bachelor van de VvTP bij ons voegden en er ook nog een fotograaf opdook om het een en ander vast te leggen.

'Oh help, hoe ga ik kijken?' vroeg Onderwijs zich af.

'Ik raak zo afgeleid van die camera!' lachte de Thesaurier.

'Ik kan niet met mijn tanden lachen....' gooide Commissaris Onderwijs Bachelor van de VvTP in de mix, waarop het op de Commissaris Extern van Hooke kwam, die schijnbaar de gave heeft om stroef-zwoel te kijken.

Niet veel later kwam deze Commissaris Extern ook nog even langs TPKV en zo was Hooke dus eindelijk helemaal compleet!

Maar ja, het risico van een parttime Bestuur is dat er de volgende dag gewoon tentamens op je wachten, dus tegen 18:15 werd besloten dat de Hooke (met een beetje VvTP)-TPKV borrel ten einde was.

Ik nam afscheid van de lieve Bestuurders en zette koers richting huis.

Hou ze maar in de gaten, want ik weet zeker dat Hooke nog meer geschiedenis zal schrijven! (Ook zij zullen een poging doen naar 'Leukste studievereniging van 2015-2016' en ze zijn in elk geval goed begonnen!!!)


26 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page