top of page
Zoeken

Beyond Stranger Things; Terug Op Het Juiste Spoor? toegelicht.

Hoe meer ik naar een bezoek uitkijk, hoe meer tijd en aandacht ik in zo’n bezoek steek. Niet zelden hebben zulke bezoeken een speciaal Dagthema. Voor Wageningen geldt dat sinds 2018-2019 de Dagthema’s steeds weer terugkeren. Vaak zit ‘Stranger Things’ in de titel van de Wageningse Dagthema’s en dan komt door het liedje Stranger Things van Kygo en OneRepublic welke voor mij gekoppeld staat aan Wageningen.

Titels als ‘Stranger Things; Ga Voor Goud!’, ‘Stranger Things & Dreamwalkers’ en ‘Chapeaux Stranger Things!’ zijn al gepasseerd en woensdag zal er wederom een titel aan toegevoegd worden namelijk Beyond Stranger Things met de odz. ‘Terug op het juiste spoor?’.

Het oppervlakkige verhaal hierachter is dat ik door de coronacrisis dieper op de verenigingen in ben gegaan met de disputen die de verenigingen rijk zijn en woensdag zal ik dat ook gaan doen in Wageningen.

Overigens zit er ook nog een dieper verhaal achter en om die even toe te lichten heb ik deze update geschreven….

Het is ergens half 2019 als ik voor mijn dassenbak sta die ik weer eens anders wil indelen. Een bonte verzameling van dassen die compleet door elkaar liggen… Dat moet toch beter kunnen? Terwijl ik volop in sorteermodus ging haalde ik een das uit de bak tevoorschijn die ik niet meteen herkende. Uit welk perspectief ik deze das ook bekeek… Ik kon me echt niet bedenken wat dit nu toch voor das was. Ik legde hem maar even opzij en ging door met het uitzoeken en sorteren. Pas na heel lang nadenken wist ik het weer. Deze das had ik van een heel bijzonder persoon gehad uit Wageningen. De das ging netjes terug de dassenbak in die ik vervolgens met een glimlach sloot. Dat was echt een hele mooie dag geweest.

Een dag in het begin van 2018 was jij op mijn pad gekomen al was dat aanvankelijk niet eens de bedoeling geweest. Iemand anders had dit bezoek op de takenlijst staan maar die was uitgevallen. Jij had er overigens graag iets voor over om deze taak van je collega over te nemen. Ik had ontzettende pijn door een ontsteking en zat tussen twee afspraken in toen jij opeens voor mijn neus stond. Je liet me niet alleen de pijn vergeten maar je liet ook nog eens een heel bijzonder gevoel achter. Het gevoel wat uit eindelijk steeds weer terugkomt in dat liedje Stranger Things maar wat er waarschijnlijk nooit was geweest als jij op die dag niet voor mijn neus had gestaan. Steeds weer reis ik naar Wageningen af met de verwachting datzelfde gevoel weer terug te vinden maar dat lukt de ene keer toch wat beter dan de andere keer. Desondanks was het toch nooit meer hetzelfde als toen in 2018…

Het is nu 2020 en de 4e Stranger Things staat op de planning. Omdat ik mijn Instagram een leuk beeldverhaal wilde geven over het naderende bezoek ging ik eens op zoek naar leuk beeldmateriaal op mijn site en vanuit het niets werden de herinneringen weer uitgestrooid. Alleen al door het zien van die ene foto kwamen alle hoogtepunten weer terug in mijn gedachten. Je weet dat ik vele mensen ontmoet in een jaar en de meeste van die mensen zijn na een paar jaar slechts nog een naam in mijn geheugen. (Terwijl ik die mensen beduidend vaker gezien heb dan dat ik jou heb gezien.) Wil ik die bijzondere momenten weer terug kunnen halen, moet ik eerst weer mijn verslagen erbij pakken en dan nog herken ik sommige grappen niet meteen waar ik op dat ogenblik zo hard om lachte. Jij bent echt een uitzondering op die regel gebleken want ieder bezoek weer heb ik over je gesproken alsof het gisteren was dat ik je ontmoette en ik had het verslag niet eens nodig om in gedachten weer even terug te kunnen keren naar die dag.

Met nog enkele dagen te gaan tot het bezoek merk ik dat de herinneringen steeds meer tot leven zijn gekomen. De wensen die ik toen onduidelijk tegen je uitsprak zijn inmiddels al een beetje waargemaakt door zij die volgden en veel van wat je me eerder vertelde heb ik inmiddels een beetje in de praktijk teruggezien. Van de verwachtte wijzigingen maar ook van elementen uit je achtergrond. Zou het toeval zijn dat ik keer op keer een Aspirant Mr. Sunshine op het oog heb die uit dát Dispuut komt? Woensdag ga ik de volgende wens waarmaken die ik ook redelijk onduidelijk tegen je heb aangegooid. (Al weet ik nog dat je het er wel mee eens was dat ik het dakterras van Albertus nodig eens moest verruilen voor dat van Franciscus.) De kans dat ik je terug zal zien is vast niet heel groot. Volgers schatten zo in dat het een beetje gek zou zijn als jij er met jouw hoeveelheid sterren bij zou zijn… Maar logischerwijs zou ik het echt geweldig vinden om je weer terug te zien.

Ik moet wel toegeven dat je een bijzonder geval bent. Namen vergeet ik eigenlijk nooit terwijl ik gezichten met moeite herken. Terwijl ik in mijn dassenbak naarstig opzoek ben naar die das die je me gaf (Toevallig heeft die das dus dezelfde kleuren als mijn nieuwe thema Bigger Than Limits. Blauw en Oranje.) zoek ik in mijn gedachten naar je naam. Ik wist het nog wel ongeveer wat je voornaam was… Maar je achternaam? Help!! Dit overkomt me nou nooit. Jouw gezicht zou ik uit duizenden herkennen en ik weet nog precies wat ik met je heb beleefd, maar hoe je naam was? Inmiddels weet ik het wel weer… Je moet dit soort zaken gewoonweg uit verschillende perspectieven bekijken en eens zul je het weer herinneren, net zoals het met die das ging.

De das ligt inmiddels klaar om met me mee te gaan voor de volgende Stranger Things. Of ik ook op het juiste spoor zit om jou weer terug te vinden is nog maar de vraag maar ik zou zomaar wel het juiste spoor kunnen vinden van de groepering waar jij zo trots over sprak.

Als ik toen al een Opperklasse had gehad voor Mr. Sunshine, dan had ik je er zeker voor gevraagd want je bezit alle elementen die een echte Mr. Sunshine nodig heeft.

Ik hoop je echt weer terug te vinden, maar zelfs als dat niet lukt mag je gerust weten dat dit bezoek opgedragen zal zijn aan jou. Beyond de verhalen in grote lijnen, beyond de stranger things die Corona met zich mee heeft gebracht en beyond de eerste foto’s. En al zijn er nog zoveel sporen om naar te kijken… Ergens ligt het juiste spoor verborgen.

Op naar nog meer mooie herinneringen in Wageningen!

Beyond Stranger Things 29-07-2020!




277 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page