top of page
Zoeken

Rotterdam 2016!


Op 28 januari was ik weer in Rotterdam om mijn ronde te doen.

Ik begon mijn dag bij Cedo Nulli op de Erasmuscampus.

Ik was vorig jaar ook al eens bij hen geweest en omdat dat een geslaagd bezoek was, besloot ik nu opnieuw contact op te nemen.

Bij aankomst werd ik hartelijk ontvangen door een oud Bestuurder van 2 jaar geleden en de Commissaris Onderwijs van dit jaar.

Ik had de deur nog niet achter me gesloten of daar stond een dame die werd omschreven als mijn contactpersoon.

Ik was even in de war, want haar naam klonk toch wel wat anders dan de dame waar ik mee gemaild had. (Maar wat bleek, zij is de Commissaris Externe Betrekkingen... De dame met wie ik gemaild heb is de Penningmeester, maar zij was niet aanwezig) Omdat zij Extern als portefeuille heeft, was zij dus ook de aangewezen persoon om mij op te vangen.

Ik moest wel erg lachen om de Bestuurder van 2 jaar geleden die ook lid is bij Laurentius.

Hij had schijnbaar wel over me gehoord, maar hij had me nog nooit in het echt gezien dus hij leek volledig onder de indruk te zijn dat ik nu echt in het Cedo hok stond.

We gingen zitten op de gezellige banken waar Extern me volop bombardeerde met vragen.

De oud Bestuurder was thee voor me gaan halen en ik vertelde volop over mijn hobby, mijn plannen van vandaag, de mooie feesten (Ik mag er toch stiekem wel vanuit gaan dat het voltallige Cedo Bestuur op Mechnificent staat te feesten!) en mijn geschiedenis met Cedo.

Van tijd tot tijd kwamen er eens meiden binnen. Elke keer zei Extern 'Weet je wie dit is? Dé VerenigingsVerzamelaar!!' (Het werd al snel duidelijk, hier heb ik meer bekendheid onder Besturen dan onder leden)

Het leukste was toen er een internationale dame binnenkwam en het hele gesprek opeens van Nederlandstalig naar Engelstalig ging.

Hoewel het soms lastig is om hobbywoorden te vertalen verliep het gesprek toch aardig soepel.

'We zijn momenteel erg druk met het voorbereiden van onze Carrièreweek! Als je wil mag je hier ook bij zijn!' (De week van 15 t/m 19 februari is echt big business voor mij! Op 15 februari de i.d uitmarkt, op de 16e De Delftse Bedrijvendagen, op de 17e Amsterdam en op de 18e de Cedo Carrièreweek!)

Dat gaan we wel regelen!

Het is voor het eerst dat Cedo het zo groot aanpakt en wat ik tot op heden gezien heb, ziet er heel goed uit! (En ik vind het ook wel een erg grote eer dat ik erbij betrokken word!)

Later voegden ook de Voorzitter en de Secretaris zich bij ons, maar zij waren toch vooral aan het luisteren.

Het was enorm gezellig en de gesprekken zaten vol boeiende onderwerpen. (Ik denk dat Extern best mijn nieuwe assistent zou willen zijn, zij houdt duidelijk van avontuur en beleven! Of zoals ze zelf zei 'Ik kan misschien wel Puntenverzamelaar worden!' Ik vind haar echt geniaal!)

Maar ja, als je het lekker naar je zin hebt, gaat de tijd ook snel, dus uit eindelijk moest ik verder... Maar niet zonder foto's!

Het vaandel werd erbij gepakt, Extern vond dat ik toch zeker de Cedo pet op moest zetten en de Voorzitter wist uit eindelijk ergens een oudere Cedo das vandaan te vissen!

Met een beetje schuiven en organiseren werden de foto's gemaakt.

Daarna was het tijd om mijn spullen te pakken en verder te gaan.

Dit was mijn 1e bezoek dit jaar aan Cedo, maar zeker nog niet het laatste!

Na de RVSV, het RSC (zonder succes) en Laurentius ging ik door naar het RSG.

Door de grote uitloop bij de verenigingen was ik wat later bij het RSG en kon ik helaas ook niet heel erg lang blijven.

Ik werd zeer hartelijk ontvangen door de Praeses die me weer mee nam naar de bovenste verdieping van het gebouw. (Ik had een lange en relatief onhandige jurk aan en een zware rugzak om... dat was dus een aardige uitdaging dit keer!)

Daar kreeg ik uit handen van de Praeses de nieuwe Almanak (Het valt me op dat de trend van dit jaar 'The bigger, the better' is... Het was daarom verfrissend om een Almanak van dit jaar te krijgen die niet zo 'big' was!) en de constitutiekaart van dit jaar. (Mooi ontworpen!)

Ik zat even te denken wat ik nog wilde weten en toen vielen de petten van de Bestuurders me op.

Dit Bestuur had functiepetten laten maken en die gaven een erg leuke uitstraling aan de Bestuurskamer.

Toen bedacht ik me dat mijn rondleider tijdens mijn 1e bezoek me niet op het dak kon laten, omdat ze de sleutel niet had.

'Ik heb wel een sleutel, dus we kunnen het dak op als je dat wilt!' zei de Praeses enthousiast.

Met wat klim en vliegwerk kwamen we uit eindelijk op het punt met het beste uitzicht over het water en de vijf bruggen van Rotterdam.

'Met oud en nieuw zaten wij hier als Bestuur om het nationale vuurwerk te bekijken!' vertelde de Praeses.

Ik had me geen beter uitzicht voor kunnen stellen... Als ik het zo zag.

Ze noemde me de diverse bruggen en bij een brug moest ik toch even aan mijn Opa denken. (Ze hebben altijd in de buurt van Rotterdam gewoond, hij heeft op de Holland Amerikalijn gevaren en er is hier dus een brug die de Willemsbrug heet! Mijn Opa heette Willem.)

De Praeses vertelde me dat het Bestuur op zomerdagen nog een niveau hoger op het dak klimt en dan lekker in de zon kan vergaderen. (Het was prachtig weer op deze dag, hoewel het 28 januari was... Ik kon me dus levendig indenken hoe dit op een zomerdag zou zijn!)

Ook het naar beneden komen was weer een uitdaging met mijn jurk en mijn rugzak, maar met een beetje hulp kwam ik weer beneden terecht.

De Praeses liet me ook nog de computerruimte zien. Daar wees ze me op een foto van net na de Tweede Wereldoorlog.

Het is een foto die vanuit de lucht gemaakt is en je ziet vrijwel niets anders dan verwoesting... Op 1 rijtje panden na dan.

Dat rijtje panden... Is dit deel van het Haringvliet, waar wij nu ook stonden!

Kortom, het is best bijzonder om te beseffen dat je in een pand staat, dat een van de weinige panden is die de oorlog overleeft heeft.

Ik had graag nog wat langer willen blijven, maar ik moest nog naar de MFVR (en ik was daar nog nooit geweest, dus een grote kans op verdwalen) dus ik besloot dat het bezoek toch hierbij zou blijven.

'Geen probleem! Mail maar weer als je weer in Rotterdam bent! Je bent hier altijd welkom!' zei de Praeses.

Nu had mijn 9292 ov me naar een bepaalde halte gestuurd, maar ik had zo snel geen idee waar ik heen moest.

Ik besloot daarop toch het advies van de Praeses maar op te volgen en naar Blaak te lopen.

Daar kwam ik bij de juiste bushalte aan om naar het Erasmus MC te komen.

Eenmaal bij het Erasmus was de grote vraag welke ingang ik moest nemen.... Ik besloot daarom maar naar de MFVR te bellen.

De dame die de telefoon opnam legde me uit welke ingang ik moest nemen en hoe ik hen kon bereiken.... en met succes!

Nog geen 10 minuten later stond ik in 't Vat, waar ook de MFVR gehuisvest is.

Het Bestuur was erg druk, omdat er een diner was die avond, die ze zelf klaar moesten maken.

Maar een van de Bestuurders deed toch zijn uiterste best om van alles voor me op te zoeken! (Van de jaarkalender tot aan een oude Verenigingsdas!) Het idee was dat de President het een en ander klaar zou leggen, maar door de hectiek van het diner was hij dat een beetje vergeten... Maar het kwam allemaal goed!

Het was een kort maar krachtig bezoek!

Vervolgens had 9292 me naar een tramhalte gestuurd die ik ook al niet kon vinden... Dus toen ik een Metrohalte vond, besloot ik maar de Metro te pakken.

Zo kwam ik weer terug op Rotterdam Centraal waar ik meteen de trein naar huis had. (Nogal een geluk dat ik aan het begin van de dag meteen op zoek kon naar het Rotterdamse icoon Olli... Want zo tegen 17:30 had dat niet veel zin meer!)

Het was een erg geslaagde dag in Rotterdam!!!


9 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page