top of page
Zoeken

De Delftse Bedrijvendagen; Presentatiedagen


Op 16 februari was ik jarig en precies op die dag viel een van de twee Presentatiedagen van De Delftse Bedrijvendagen! Omdat ik al een tijdje heel veel over dit prachtige evenement hoorde, wilde ik toch wel graag weten waar het allemaal over ging. De stap was dan ook snel gemaakt om de President van De Delftse Bedrijvendagen te mailen en te vragen of ik misschien een rondleiding kon krijgen op de Beursvloer.

Dit was zeker mogelijk, maar ik moest wel rekening houden met diverse strikte voorschriften.

Zo is De Delftse Bedrijvendagen niet bedoeld voor mensen die graag in een joggingbroek en een grote hoody rondlopen. Alle enthousiaste carrièretijgers in strakke pakken daarentegen... Die zullen zich geen zorgen hoeven te maken!

Bij aankomst in de Aula kwam de President van de VvTP naar me toe om een praatje te maken en te vragen wat precies de bedoeling van mijn bezoek was. (Voor de oppertunist die denkt 'Ik loop ZO de aula in ga lekker netwerken zonder dat ik me ingeschreven heb!' Die heeft het mis! Er wordt goed opgelet of alle deelnemers hun badge dragen en zonder badge, geen beursvloer!) Zo sprak ik ook nog even met hem over de SVR (Hij was ook oud SVR, toevallig kwam kort daarna zijn oud SVR collega die nu Bestuurslid is bij S.V. Life ook voorbij!)

Verderop zag ik wat heren van CH staan, ook duidelijk aan het opletten of er niemand zonder badge naar binnen zou lopen.

Even later liep ik richting de balie waar de Secretaris van het Bestuur van De Delftse Bedrijvendagen naar me toe kwam.

'Leuk dat je er bent! Ik zal je jas even wegruimen. Zometeen komt de President naar je toe en die zal je rondleiden. Het is wel belangrijk dat je goed bij hem in de buurt blijft!' aldus de Secretaris met strikte briefing.

Kort daarna kwam de President naar me toe (Die net met een oud-contactpersoon van de VvTP stond te praten) en hij vertelde me kort wat het idee van de rondleiding was.

'Als het goed is, is hier ook een kaartje voor jou.... Of toch niet... Maar dat kunnen we makkelijk regelen!' aldus de President.

Kort daarna leek het hem te dagen dat het vandaag mijn verjaardag is, waarop hij me enthousiast feliciteerde.

Hij ging verder met het voorbereiden van mijn kaartje en toen zag ik een 'dreiging die ik al verwachtte' (Compleet met muziekje) mijn kant uit komen.

Ik had hem al gezien toen ik met de President van de VvTP stond te praten... Dusja... Het moest er van komen.

De President van De Delftse Bedrijvendagen zei al 'Het moment dat je wellicht hoopte te vermijden... Moest nu toch komen'

Ja ja... die Secretaris van BIT... Daar was de afgelopen tijd toch een hoop om te doen geweest vanuit mijn perspectief.

Tijdens de Dies van Gezelschap Leeghwater ging ik namelijk net met de Commissaris Onderwijs Master op de foto toen hij er uit het niets bij sprong en nadat ik Master ook nog een knuffel gaf... Liep 'Terror Toby' (Zoals ik hem ook wel noemde) er vandoor op een manier die deed overkomen dat hij het niet zo leuk vond.

Vervolgens ging ik natuurlijk tijdens de Baliedagen ook langs. Ik had op Facebook gezien dat de leden van BIT bij het chocolademelk kraampje stonden, dus dat leek mij de uitgelezen manier om revenge te nemen... (Maar daar was hij niet... en toen ik bij Gezelschap Leeghwater binnenstapte... Bleek hij net DAAR te zijn... Toen was ik er niet op bedacht...)

'Revenge? Had je chocolademelk over me heen willen gooien?' vroeg Secretaris BIT verbaasd.

Oh nee hoor... Ik had alleen een foto willen maken die zich enigszins kon meten aan de foto van de Leeghwaterdies... Maar dan in MIJN voordeel!

'Ja... Maar Commissaris Onderwijs Master had mij gevraagd of ik ook mee op een foto wilde' voerde hij aan.

'Dat is dan toch geen Photobomb?'

Hmm... In mijn ogen kwam jij uit het niets... Stelde je niet voor... en gaf aan dat je graag mee op de foto wilde en moedigde de fotograaf ook aan om gewoon af te drukken... Dat is Photobomben....

'Maar eigenlijk ben ik heel aardig!' zei hij met zijn breedste glimlach.

Vervolgens kwam het ter sprake over mijn verjaardag waarop hij me vrolijk feliciteerde en vroeg hoe oud ik was geworden.

'Ah... 22 lentes jong!' was zijn reactie.

Fleurig als jouw das!

'Gifgroen?' Nee!!! Limegroen! (Oké... Ga ons niet samen in een ruimte zetten en de deur dan dicht doen... Dat zou namelijk een zeer amuserende combinatie van leuke gesprekken en stoelen gooien worden denk ik...)

Maar goed... Volgens mij ben je best wel aardig... Als je maar geen gekke dingen doet!

De President van De Delftse Bedrijvendagen had mijn kaartje inmiddels klaar dus het moment van het échte bekijken zou nu gaan beginnen.

We liepen verder de hal van de Aula in waar we bij een groep banken aankwamen. 'Dit is onze lounge. Elk jaar staat hier wel iets opvallends (Vorig jaar was het een fontein) en wij hebben besloten om voor een lounge te kiezen' Aldus de President. (Het is weliswaar geen technisch hoogstandje, maar het is wel relaxt voor de bezoekers en daarnaast ook functioneel! Niemand gaat in een fontein zitten...)

'En nu gaan we de echte beurs op!' zei hij enthousiast.

Overal stonden grote borden en banners van diverse bekende bedrijven. Van de Luchtvaart tot aan de olie industrie, maar ook een grote producent van diverse bekende biermerken en een grote producent van food en non-food!

Gaandeweg zag ik ook wat bedrijven die ik niet zo snel kon plaatsen.

'Wij bieden hier kansen voor de studenten om kennis te maken met de grote en bekende bedrijven, maar ook met minder bekende opkomende bedrijven!'

Ik was wel benieuwd of de beurs gericht ingedeeld was op soorten (Luchtvaart bij elkaar, Werktuigbouw bij elkaar) maar er is expres voor gekozen om alles door elkaar te mengen. Als je dus een ronde over de beurs loopt blijf je niet meteen hangen in een hoek van jouw vakgebied (Dat zou immers een risico kunnen zijn wanneer er voor een soort bij soort indeling gekozen zou worden) maar is er op elke meter wel een nieuwe verrassing te vinden en wellicht sleep je wel een mooie stageplaats binnen bij een bedrijf waar je nooit aan had gedacht!

Op de begane grond en de eerste verdieping vind je de beurs en op de tweede verdieping kon je luisteren naar diverse sprekers van diverse bedrijven.

'Die zijn nu al bezig, dus daar gaan we niet zomaar inbreken!' vertelde de President.

Natuurlijk, dat kan ik me ook wel voorstellen!

Zo kwamen we uit op verdieping 1 1/2 waarbij je heel goed over de 1e verdieping kon uitkijken en ook meteen goed in de hal kon kijken.

Aangezien de President wel gewoon President is, werd hij geregeld opgeroepen om zaken te organiseren... Dus soms kwam het voor dat hij even stil was en vervolgens druk begon te praten in zijn oortje over zaken die besproken moesten worden.

Uit eindelijk keek ik een beetje over de eerste verdieping uit, waarbij me keer op keer nieuwe bedrijven opvielen en toen zag ik beneden de Secretaris BIT en de Commissaris Promotie van De Delftse Bedrijvendagen beneden staan. Je ziet wel monden bewegen, maar ik hoorde het geluid er niet bij. Uit eindelijk hoorde ik de President zeggen 'Ja, ik heb haar al gefeliciteerd... En jij dan?' (Een interessante gesprekswisseling tussen de President van De Delftse Bedrijvendagen en de Secretaris BIT)

Het bleek dat de band voor het informele namiddaggedeelte (Borrel en netwerken) al was gearriveerd, dus de President moest die kant uit om te assisteren bij de ombouw van de lounge.

Zo kwam ook de Voorzitter BIT voorbij, omdat ook hij moest assisteren bij de ombouw.

Beneden stond ook de Commissaris Gadgets BIT en bij haar viel me op dat ze dit keer geen limegroene choker, maar een strikje op haar revers droeg. (Een gebruik dat ik vooral bij plaatselijke kamers van verenigingen en enkele Corpora zie, bij BIT heb ik dit nog nooit gezien.)

De President zei in elk geval dat ik niet met lege handen naar huis zou gaan.

Dus ik mocht weer mee achter de balie en kreeg van hem De Delftse Bedrijvendagen tas en ook nog een programmaboekje.

Alsof er op een knop was gedrukt dook ook Secretaris BIT weer op.

Ah... De ideale gelegenheid voor een foto! (Het ideale onderschrift zou zijn 'De mensen die De Delftse Bedrijvendagen 2016 onvergetelijk maakten')

'Ja, mag ik er nu wel op?' vroeg Secretaris BIT.

Ja... Dit keer is het goed, ik heb je nu zelf gevraagd om erbij te komen!

'Maar... Nu ga je toch wel op je website schrijven dat ik niet zo heel erg ben toch?' vroeg hij.

Ik kan geen definitief oordeel over je geven aangezien ik je niet bepaald ken... Maar je hebt me inderdaad wel laten zien dat je best wel aardig bent. Wellicht kom ik er later nog wel achter hoe en wat het verder met jou is. (Voor een definitief oordeel)

De President droeg me de tas over en dat was voor mij tijd om verder te gaan.

Bij de ingang kwam ik echter de Secretaris en Commissaris Onderwijs Informatica van CH nog tegen die me vroegen hoe ik De Delftse Bedrijvendagen vond en vertelden me onderwijl wat zij hier voor functie hadden. (Mensen checken of ze niet illegaal binnen lopen) en dat ging mijn favoriete uilen best goed af!

Ook de Commissaris Onderwijs Master van VvTP stond er nu klaar voor om mensen te checken en hoewel zij de Uilenblik niet heeft, heeft zij wel de Physische krachten om geen verstekelingen op De Delftse Bedrijvendagen te krijgen.

Ik vond het erg leuk ook om te zien dat ik mensen met ledendassen zag lopen. (Rode VvTP das, blauwe Froude das...) Zo was een van de meisjes bij de balie in het bezit van de rode Leeghwatersjaal (Ik hoop nog steeds dat er ook een donkergrijze komt!!) en dat maakte wel duidelijk dat De Delftse Bedrijvendagen niet eindigen bij het Bestuur... Ook niet eindigen bij de Pentagonbesturen... Maar toch vooral eindigen bij de studenten! Ook als je geen Pentagonstudent bent kun je toch naar De Delftse Bedrijvendagen! (En dan heb je eigenlijk een dubbele bonus, want dan heb je De Delftse Bedrijvendagen en daarnaast vaak ook nog een beurs van je eigen faculteit!)

Ik vond het heel erg leuk om mee te maken!


21 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page