top of page
Zoeken

Oorkondes voor Hooke!


Op 22 juni heb ik een oorkonde-ronde gemaakt over de Campus en daarbij heb ik Stylos, PS en Hooke bezocht.

Omdat Hooke met ingang van volgend jaar (waarschijnlijk) een eigen pagina krijgt, zou dit een van de laatste updates rondom Hooke kunnen zijn!

Met 2 jaar jong op de campus zitten tussen reuzen van 19 tot 148 jaar oud, dat valt op zijn tijd niet mee. Maar toch heeft Hooke het voor elkaar gekregen om vijf oudere verenigingen te verslaan en twee oorkondes in de wacht te slepen! Natuurlijk aarzelde de immer enthousiaste Thesaurier geen moment en nam contact met me op met de vraag of Hooke de oorkondes kon krijgen! (Nu ging ik daar al wel vanuit, dus ze lagen in feite al klaar)

Met wat passen en meten hebben we een datum kunnen vinden, maar net als de vorige keer zou de Thesaurier de mooiste momenten mislopen. (Lekker dagje wellness?)

De andere vier Bestuursleden waren er allemaal wel en er was duidelijk weer een heleboel gebeurd in het leven van Hooke.

Van een spannend Commissie Bedankuitje tot de nieuwe dassen. (De Ledendassen zijn mooi diepblauw met een grijze Hooke en ook zijn er nu dassen voor de Oud-Bestuursleden in de kleurstelling kersenrood met goud, aangezien de Bestuursdassen kersenrood met grijs zijn! Dit vind ik symbolisch gezien erg mooi gevonden aangezien je zo laat zien dat je nog steeds nauw verwant bent met de opvolgende besturen door het kersenrood aan te houden, maar ook op een 'gouden' positie staat, aangezien jij het Bestuursjaar hebt volbracht en een jaar lang extra veel energie hebt gegeven)

Ook heeft Hooke inmiddels eigen koffie, dus vergeet de koffieautomaat! (En op de beste dagen heb je er zelfs een koekje bij!)

Kortom, er was weer genoeg te vertellen vanuit het Bestuur met de lopende zaken. Maar natuurlijk kwam ik niet alleen voor de gezelligheid en de lopende zaken, (Ook niet voor een das, daarvoor moet ik tot na de CBS wachten en ook nog niet voor de mRNA 3-1, want die is er ook nog niet!) maar voor de Oorkondes!

Er waren een hoop leuke nieuwgekomen studieverenigingen en Hooke stond ook lang op die nominatie, maar uit eindelijk werd me duidelijk dat ik met Hooke toch een niveau hoger zat dan een hele leuke nieuwkomer. Dus samen met W.I.S.V. Christiaan Huygens Bestuur 59 is S.V.N.B. Hooke Bestuur 2 er met de hoogste prijs voor de Studieverenigingen vandoor gegaan! (En dan ben je 'pas' 2 jaar oud, het is toch wat je er van maakt, hoe jong of oud je bent!)

Maar, Bestuur 2 was zo mogelijk nog meer in hun element met mijn mededeling dat Bestuur 2 niet 1 maar 2 oorkondes kreeg!

De 2e Oorkonde is voor het Leukste Verenigingsblad, de mRNA! (Samen met de Slurf van Gezelschap Leeghwater) aangezien de mRNA elke editie weer grote vooruitgang laat zien en de balans tussen vakgericht en verenigingsgericht heel goed is!

Aangezien ik ook bij de 'geboorte' van de mRNA ben geweest, voelde ik me toch extra verwant aan de mRNA! (Nu alleen nog steeds dat interview dat me bij die release al beloofd is!)

Extern nam de oorkonde voor de mRNA trots in ontvangst aangezien hij de QQ van de mRNA is.

Natuurlijk gingen we nog even in de 'Hooke' van TNW staan voor een foto met de oorkondes. (Voor het laatst ook in de 'Hooke' van TNW, want de volgende keer dat ik Hooke zal bezoeken zullen we niet meer op TNW staan!)

De Secretaris wilde graag samen met Externe de oorkonde voor de mRNA vasthouden, maar volgens mij wilde Extern hem aan niemand meer uitlenen aangezien hij reageerde met 'Nee! Hij is voor de mRNA hoor!'

Na nog even twee koekjes gegeten te hebben en nog verhalen gehoord te hebben over de roze IntroN map, de kat van de President die de zelfde naam heeft als de EPPO Penningmeester van Gezelschap Leeghwater, de Theaterproductie van Virgiel en de koffiebekerstapel in de Hooke van het kantoor, werd het toch echt tijd om verder te gaan!

Ik ben heel erg blij dat de President me aan het begin van het jaar gemaild heeft met de vraag of ik niet eens bij Hooke langs wilde komen, want ik had alle ervaringen en belevenissen met Hooke niet willen missen!

De eerste ontmoeting met de borrel in TPKV (Nee meneer de Thesau, VvTP trakteert je echt niet!) de release van de allereerste mRNA ooit, de Dies van PS 122 waar 'Bottom Up' geboren werd en het 'P cadeau' werd bedacht, het bezoek met Bestuur 2 en aankomend Bestuur 3 waarbij ik mijn 1e Generatie Hookedas kreeg en natuurlijk wat we nooit zullen vergeten, de hilarische schaterlach van de Thesaurier!

Dit was echt een topjaar en ik verheug me nu al op wat er komen zal! (En het feit dat ik over 10 jaar zal kunnen zeggen 'Bestuur 2? Ja, daar was ik allemaal bij!' en 'Wist je dat 'Bottom Up door de Commissaris Onderwijs van Bestuur 2 werd voorgesteld tijdens een Dies van PS?') Nu lijkt het allemaal nog niet zo bijzonder, maar als je nu een Hookie bent, realiseer je dan dat je nu nog elke dag geschiedenis schrijft!


21 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page