top of page
Zoeken

Bestuur 3 van Hooke!


Hoewel ik ze natuurlijk al wel gezien had in de Inwerkperiode is het toch altijd wel een bijzonder moment om ze terug te zien wanneer ze écht Bestuur geworden zijn... en in dit geval heb ik het dan dus over Bestuur 3 van S.V.N.B. Hooke!!

Nu was niet alleen het Bestuur nieuw, maar ook het gebouw... Dus toen ik een bus eerder bleek te hebben was ik wel even opgelucht, want dan kon ik tenminste even op mijn gemak de faculteit gaan verkennen. (Ik heb er een talent voor om altijd te verdwalen wanneer ik voor het eerst op een nieuwe locatie ben... Dit heb ik in Leiden gehad, in Utrecht, in Rotterdam en ook in Amsterdam... Het ontbreekt zeker op campussen nog wel eens aan duidelijke bewegwijzering, maar ook in de gebouwen loopt het niet altijd zoals het moet.)

De nieuwe faculteit was echter heel erg overzichtelijk en voor ik het wist stond ik in elk geval binnen en op de juiste vleugel, nu nog de juiste kamer.

Op dat moment kwam de Commissaris Extern een kamer uit en ze zag me lichtelijk verloren kijken.

'Oh jij komt voor Hooke toch? Nou dan zit je goed!' zei ze, waarna ze deur voor me open hield.

Mijn ontvangstcomité zou bestaan uit de President en de Secretaris aangezien de Thesau nog in overleg was met een oude bekende, namelijk mijn favoriete Thesau van Bestuur 2! (Helaas heb ik zijn aanstekelijke lach niet gehoord!)

De President begon me al meteen over alle nieuwe dingen in het gloednieuwe hok te vertellen terwijl de Secretaris richting de koffiehoek liep en me een lekker bakkie koffie aanbood.

'Dit koffiezetapparaat is net nieuw! We hebben een hele tijd zonder gezeten en sinds kort hebben we dus deze in gebruik, gekeurd en wel!' aldus de Secretaris die me voorzag van een heerlijk kopje verse koffie! (Kortom, blij dat ik ja gezegd had tegen een kopje koffie, want dit is primeurkoffie!)

Ik ging even zitten op een schattig bankje terwijl ik kort bijgepraat werd over lopende zaken in het nieuwe gebouw. Toen ik zelf over Bar Het Lab begon, aarzelden de dames geen moment en namen ze me mee naar Bar Het Lab, zodat ik het met eigen ogen kon aanschouwen!

De Secretaris deed al meteen voor hoe de gemotiveerde Bestuurder het Hooke-kantoor verlaat. (Het geval wil zo dat er een soort smal raam in het kantoor gemaakt is. Dit raam loopt echter vanaf de vloer, dus het wordt nu ook door gemotiveerde Bestuurders als deur gebruikt... En waarom ik dan over 'gemotiveerde' Bestuurder spreek? Als jij aan het eind van het jaar nog steeds door dat raampje past, dan heb je geen extra Bestuurskilo's gepakt!)

De mengbekers die over de lampen gehangen zijn in Bar Het Lab vind ik echt geweldig! De verlichting maakt er al een mooie sfeer van! (Ja, ik ben natuurlijk lichtelijk bevooroordeeld vanuit de TG hoek, aangezien de TG'ers hier graag twECAST van hadden willen maken en mijn avond ECAST was natuurlijk heerlijk, dus ik hoopte wel dat Bar Het Lab enigszins in die sferen zou blijven!) Het meubilair is erg strak, maar wel functioneel!

'Ja, Sodexo zit op het moment nog hier, want hun ruimte is nog niet af... Dat gaat wel veranderen!' aldus de Secretaris.

Het enige wat me verder zo snel opviel was het feit dat ik de TG-tafel miste.... Ik vraag me af waar die geëindigd is.

Midden in Bar het Lab stond ik de President en de Secretaris te vertellen over de Verenigingsbezoeken die ik voor nu al gedaan heb en welke bezoeken er nog op de planning staan.

Vanuit Hooke was er ook nog een hoop te vertellen, zo was er vanavond in Bar het Lab (Dinsdag is Hookeavond en het was dinsdag vandaag) de presentatie en locatiebekendmaking van de Hookevakantie. (Wintersport? Niet voor Hooke! Zij die jong en rebels zijn pakken hun vakantie toch zeker wel anders aan? Geen enorme skibrilafdrukken voor de Nano's, hoogstens een bikinibandje in de schouder!)

Op mijn beurt merkte ik dan weer op dat de chokers na 1 jaar alweer in de ban gedaan zijn.

'Tja, een choker past ook niet echt bij onze jasjes' aldus de President. (en ja, die jasjes zijn wel erg mooi!)

Natuurlijk zou ik mezelf niet zijn als ik niet met enkele andere ideeën aankwam om de Hookevrouw toch zichtbaarder neer te kunnen zetten.

Zelf had de President ook nog wel een erg leuk idee.

Als een van deze nieuwe ideeën er doorkomt, dan sta ik in no time weer op het gebouw! (Maar, ik heb sowieso nog geen 2e Generatie Hookedas, dus laten we daar eerst maar mee beginnen denk ik zo!)

We keerden terug op het kantoor waar Commissaris Extern nog enkele keren voor deed hoe je het Gemotiveerde Bestuursleden-deurtje gebruikt terwijl de President voor mij op jacht ging naar een Constitutiekaart (Hij is er gekomen!!) Met een enveloppe die uiteraard voorzien was van '3 kusjes van Hooke!' Verder dook de Secretaris de kastjes in op jacht naar de mRNA 1-3 en de mRNA Zomerspecial voor het EJW!

Kortom, met lege handen zou ik niet weggaan!

Uiteraard was er ook nog het nodige over het nieuwe (en nu nog kale) kantoor te vertellen. De facilitaire dienst zou nog een rails komen afleveren zodat ook de tweede muur voorzien kon worden van draden om lijsten aan te kunnen hangen (en een whiteboard)

Juist op dat moment was de Thesau klaar met zijn overleg en hij vroeg meteen wat ik van het hok vond.

De President had wel nog iets leuks om te laten zien en dat was de Hookemeter. Een meter die meegaat naar Bar Het Lab en waar het Bestuur wel even mee vooruit kan!

De President had ook het idee voor een kleinere versie, speciaal voor Keteltjes, waarop de Secretaris me meteen de fles Ketel 3 liet zien. (Ketel 1 in 3 litervariant... Mooi voor Bestuur 3 natuurlijk!)

'Helaas is de Commissaris Onderwijs er nu niet, maar die zul je de volgende keer ongetwijfeld nog zien!' aldus de President.

Hij is ook vanuit Hooke de verbonden factor met Bar Het Lab, dus de Secretaris had al gezegd dat hij me waarschijnlijk het allerliefste had willen rondleiden, maar aangezien hij in college zat, ging dat toch een beetje moeilijk!

Volgende week ben ik ook weer op de nieuwe faculteit om een lezing van IGem bij te wonen, waarna ik meteen langs ga bij TG om de Mr. Sunshineprijs uit te reiken! De President verklapte al dat er ook Nano's bij zouden zitten, dus wellicht tref ik daar de Commissaris Onderwijs nog wel!

De eerstvolgende keer Hooke is hoogstwaarschijnlijk tijdens de Hooke-dies!!

Wordt vervolgd!!!


28 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page