top of page
Zoeken

Intervallen in Utrecht!


Op 7 november ben ik weer in Utrecht geweest aangezien er genoeg redenen waren om een tussentijdse te plannen.

Ik hoefde dan ook geen twee keer na te denken om 'mijn' studieverenigingen in Utrecht ook mee te nemen in de planningen. Het is in het verleden namelijk al een aantal keer voorgekomen dat ik door de NS of andere uitgelopen afspraken in de problemen kwam met mijn programma en daardoor mijn bezoeken aan de studieverenigingen moest inkorten.

Aangezien ik liever twee kortere bezoeken heb dan een enkel bezoek dat ik noodgedwongen ook nog moet inkorten en daarna weer een heel jaar moet wachten tot ik de volgende afspraak weer kan maken, was het besluit snel genomen om Usocia, Alcmaeon en de JSVU ook weer te mailen!

Op deze 7e november, een natte regenachtige dag, kwam ik dan ook weer veel te vroeg aan op de UIT hof, die wel een beetje chaotischer was geworden, sinds de laatste keer dat ik er was.

Borden aan de hekken wisten me te vertellen dat er hard gewerkt werd aan een tramlijn, maar voor nu leidde dat tot erg veel hinder en beperkte oversteekplaatsen... (En zoals het Utrecht typeert, duurt het nog tot 2018 tot het af is...) Ik wist voor nu al een ding zeker en dat was dat ik mijn geplande bus naar het centrum absoluut niet mocht mislopen, want de maandelijkse sirene klinkt erg hard op de UIT hof. (En ik ben stiekem wel erg gevoelig voor dat geluid, dus als ik op een 1e maandag van de maand afspraken heb, dan probeer ik wel te voorkomen dat ik in de buurt ben van zo'n apparaat wanneer hij gaat)

In de regen liep ik allereerst richting het Groenmangebouw, waar ik Usocia weer zou gaan bezoeken.

In de eerste instantie stond ik een verdieping te laag en vervolgens had ik de indruk dat de Usociakamer nog verlaten was, waarop ik dus maar even een krantje ging lezen.

Na verloop van tijd besloot ik toch maar eens te gaan kijken en wat bleek, er waren zeker een aantal Bestuursleden aanwezig!

Bij binnenkomst werd ik al meteen heel enthousiast onthaald door de Voorzitter, Secretaris en Commissaris Extern.

Ik was nog niet gaan zitten of ook de Penningmeester en Commissaris Onderwijs stapten binnen.

'Heb je misschien zin in iets te drinken? Koffie?' stelde Commissaris Extern binnen.

Nou, de vorige keer had ik chocolademelk en dat vind ik wel toepasselijk bij dit weer!

Commissaris Extern en de Penningmeester gingen het drinken halen terwijl ik even een pitstopje maakte... (Ze mogen in het Groenman gebouw wel wat duidelijkere aanwijzingen richting de toiletten maken... Ik wilde niet overkomen als een persoon die er niet hoorde, dus ik wilde dat ook niet aan een vreemde persoon vragen, waar ik moest wezen... Maar na een lange treinreis was ik wel even blij dat ik toch even een pitstopje kon maken!)

Terug op de Usociakamer stond de lekkere warme chocolademelk al voor me klaar en werd ik al snel ondervraagd over van alles en nog wat.

Zo wilde de Voorzitter alles weten over mijn hobby en mijn planning van de dag terwijl Commissaris Extern dolgraag wilde weten hoe het kwam dat Usocia tussen de twee reuzen Alcmaeon en de JSVU terecht gekomen was. (Er zijn namelijk wel wat grotere studieverenigingen dan Usocia te noemen, maar toch heb ik Usocia gekozen als mijn 3e studievereniging in Utrecht) Nou, de reden dat ik Usocia op het spoor gekomen ben kwam door de Voorzitter van het 19e Bestuur. Hij nodigde me uit om eens langs te komen en aangezien ik ook langs Alcmaeon wilde komen, kwam het wel goed uit!

Hoewel alle bezoeken kort waren en de vangsten niet zo heel groot waren, waren het toch steeds leuke bezoeken aan Usocia, waardoor Usocia dus gebleven is!

'Oh wat grappig, dat is jouw vriend geweest die dat dus geregeld heeft!!!' zei de Voorzitter tegen Commissaris Extern, wat al meteen leidde tot een lach op het gezicht van Commissaris Extern.

Er bleek echter wel meer verbondenheid tussen mij en de Commissaris Extern te zijn, want bij ons allebei zijn onlangs twee verstandskiezen bij de kaakchirurg verwijderd en de andere helft moet er nog uit. Dat zal kort na elkaar gebeuren! (Ik ben vier dagen eerder dan zij aan de beurt)

Kortom, die Commissaris Extern mocht ik al meteen wel!

Vervolgens kwam het codesysteem ter sprake en grappig genoeg reageerde Commissaris Extern daarop al meteen 'Wat is de Voorzitter van het 19e Bestuur?' tja, het is een beetje te lang geleden om hem nu nog te kunnen graderen.

'Oké dan, wat is de Commissaris Onderwijs?' Nou, ik vind hem een 1,5. Een schattig, verlegen en ietwat ingetogen figuur, maar wel met zijn charme en leuke uitstraling! 'Nou, dat vind ik erg lief van je!' reageerde hij.

'En de Voorzitter?' vervolgde Commissaris Extern.

De Voorzitter krijgt een 2,5... Ik vind hem persoonlijk wel erg leuk maar je zou hem niet zo snel op een bad hairday kunnen betrappen denk ik.

'Nou, we hebben hem ooit eens gezien met een enorme Mc Donalds in zijn haar!' grinnikte Commissaris Extern.

Onderwijl had ze ergens een constitutiekaartje vandaan gepakt en ze zat er steeds mee in haar handen en ook mee in haar mond (Al leek ze dat zelf niet door te hebben)

Toen ik dus aangaf dat het wel slim was om de foto's te gaan maken, aangezien ik zo naar Alcmaeon moest, volgde dan ook de vraag of de Voorzitter ook nog een constitutiekaart voor mij had.

'Deze is voor jou!' verklaarde Commissaris Extern, waarop ze dus de kaart uitstak die ze net nog in haar mond had.

Nou, sorry lieve Extern, maar ik heb liever een constitutiekaart waar je geen hapje uit genomen hebt!

'Oh, heb ik hem in mijn mond gehad?!?! Oeps! Gelukkig hebben we er nog meer!' aldus Extern

'Ja, ik zie wel dat er een hapje uit is!' vervolgde de Voorzitter lachend.

Terwijl de Penningmeester een fotograaf ging halen vertelde ik tegen Extern dat er ook nog een fotowedstrijd gaande is, namelijk de Mr. Sunshine contest.

'Oh leuk! Daar moeten de Voorzitter en de Commissaris Onderwijs ook wel aan mee doen!' reageerde Extern.

Tja, maar dan samen of tegen elkaar?' zei de Voorzitter.

Hmmm... Het kan in principe allebei, maar ik denk wel dat samen het leukste is.

'Oké, daar gaan we voor!' verklaarden de Voorzitter en Commissaris Onderwijs tegelijk.

Maar eerst de groepsfoto die door een dame werd gemaakt. Deze dame zorgde wel voor wat hilariteit aangezien ze op een telefoon was gaan zitten en daardoor hoorde je opeens een stem door de kamer. (Zorgde wel voor spontane foto's!)

Vervolgens ging die dame er weer vandoor en ging ik met de mannen de Mr. Sunshine foto maken.

Er werd besloten dat de Commissaris Onderwijs de grootste verantwoordelijkheid op zich zou nemen en dat de Voorzitter mijn benen mocht vasthouden.

'Zooo Voorzitter! Jij staat er zo blij op!!!' reageerde Extern lachend.

Tja, blij met een stel voeten! Interessante figuren die Sociologen!

Nadat de foto's waren gemaakt en ik weer was neergezet zei Commissaris Onderwijs 'Nou, je hebt dit duidelijk vaker gedaan! Je sprong er wel heel soepel op!'

Nou ja, ik heb het wel vaker gedaan, maar het varieert wel enorm met de persoon die me optilt! Met sommigen loopt het heel stroef en met anderen juist weer heel soepel, zoals vandaag.

Helaas werd het weer tijd om verder te gaan, maar voor ik zou vertrekken kreeg ik in elk geval nog een mooi Usocia bord van Extern. 'Wel nog even bakken in de oven, want dan blijft het logo er goed op zitten!' aldus Extern.

Natuurlijk zou ik niet vertrekken zonder afscheid te nemen, dus ik begon bij de Voorzitter, toen bleek dat Commissaris Onderwijs ook wel een knuffel wilde, gevolgd door de dames!

'Ja, alle 5'jes willen ook een knuffel hoor!' verklaarde Extern.

Uit eindelijk was het toch weer een TE kort bezoek aan Usocia, om de een of andere bijzondere reden is het ALTIJD te kort! Ik verheug me er dan ook zeker weer op om in februari weer naar Usocia terug te keren!

Vervolgens was Alcmaeon aan de beurt, maar aangezien ik dus met die strikte bus-deadline zat kon ik niet heel rustig op de Alcmaeon paarse bank gaan zitten.

Gelukkig waren de Secretaris en Coördinator Facultaire Zaken helemaal klaar om me te ontvangen!

Van de Coördinator Facultaire Zaken kreeg ik al direct het prachtige nieuwe Jaarboek 'In de wolken' (Waarop ze me ook een aantal Jaarboeken van een andere studievereniging liet zien die ik zo snel niet kende, maar duidelijk ook wel mooie boekwerken uitbrengen. Desondanks vind ik de Jaarboeken van Alcmaeon niet minder waard! Ik vind ze minstens zo mooi! -Schoonheid kan heel simpel zijn!-) Vervolgens legde een van de Bestuursmannen me uit hoe het zat met de Alcmaeondas. Het Bestuur van vorig jaar had me al verteld dat de dassen eraan zouden komen en deze eerste uitgave wilde ik logischerwijs niet missen! (Ik zie het wel in Delft... Er is een eerste uitgave en wanneer deze op is volgt er een tweede uitgave, die vaak toch anders is dan die eerste uitgave) Alcmaeon is een vereniging waar het aantal vrouwen toch iets hoger ligt dan het aantal mannen, waardoor de behoefte aan een das niet zo heel groot was. De Mannencommissie heeft er echter toch voor gezorgd dat de mannen (en vrouwen die dat gewoon leuk vinden) ook een Alcmaeondas kunnen bezitten! Ik ben dan ook trots dat ik deze eerste uitgave das nu ook in mijn collectie heb!

Uiteraard zou ik ook niet vertrekken zonder het constitutiekaartje van het huidige Bestuur (Die van vorig jaar was ik helaas misgelopen, aangezien ze toen al op waren!) en ook een foto met het Bestuur is natuurlijk wel zo leuk!

Vervolgens moest ik helaas alweer verder, aangezien ik anders mijn bus niet zou halen! Om deze reden kwam die extra interval dus ook weer goed uit! (In februari is er nog een ronde met dit Bestuur!)

Een van de laatste bezoeken op mijn Utrechtplanning is over het algemeen toebedeeld aan de JSVU. Niet zelden komt het voor dat uitloop op de andere verenigingen gevolgen heeft voor mijn tijd op de JSVU.

Ook vandaag had ik weer uitloop, maar vandaag maakte het niet uit, omdat ik tot 16:30 moest zien te rekken, aangezien ik om 16:30 op USR verwacht werd! (En zoals het er in mijn planning uitzag zou ik uiterlijk om 16:00 klaar zijn, maar omdat ik dus 20 minuten achterliep....)

Ik kwam aan bij de JSVU waar de deur al op een kiertje stond en zodra ik 'HALLO!!' riep dook er al meteen een bekend gezicht op.

'Fijn dat je toch nog gekomen bent!' verklaarde de Bestuursdame (Ik weet de meeste Bestuursfuncties op het moment niet te benoemen, alleen mijn contactpersoon, de Secretaris weet ik!) die me als eerste ontving en me meenam naar een van de twee commissiekamers.

In deze ruimte stonden er al mokken en lekkere koekjes klaar!

Echter heb ik een regel dat ik na een bepaalde tijd geen drinken meer neem als ik nog ver terug moet reizen. (10 minuutjes van Rotterdam naar Delft kun je wel even houden, maar een uur van Utrecht naar Delft... Dat wordt toch echt naar een vieze treinwc -en meteen je zitplaats verliezen... Niet echt wat je wil dus-) dus ik hield het bij koekjes zonder thee.

Niet veel later kwam de Secretaris ook bij ons gevolgd door de aardige heer met de krulletjes.

'Ik was al bang dat je niet meer zou komen! Dat ik misschien een mailtje gemist had, of dat je voor de deur had gestaan, maar was weggegaan aangezien de bel kapot is!' Aldus de Secretaris.

Nee hoor, dan had ik er echt wel alles aan gedaan om me kenbaar te maken! Het belangrijkste is dat ik er nu ben!

'Inderdaad! Hoe is de rest van je dag al verlopen?' vroeg de Secretaris, waarop ik begon te vertellen over mijn eerdere bezoeken en wat er nog zou komen op Unitas S.R.

'Nou, voor ons is het ook wel spannend! We moeten om 16:30 weg, want we gaan naar DWDD en Pauw!' verklaarde de Bestuursman met de krullen.

Oh wat leuk!!

'Als je nou om 19:00 terug in Delft mocht zijn, ga je dan wel naar ons kijken?' vroeg de Secretaris.

Nou ik weet niet of ik 19:00 ga redden, maar de herhaling van een dag later lukt vast wel. (En inderdaad, ik heb de Secretaris, de Bestuursman met de krullen en een van de andere Bestuursdames heel duidelijk op beeld terug gezien, zo achter het hoofd van Mr. van Nieuwkerk!)

Ik begon vervolgens te vertellen over ceremoniële items die ik vandaag al gezien had, waarop de Bestuursman met de krullen meteen opstond en later terugkeerde.

'Kijk, dit zijn onze Bestuurspenningen! Ze zijn relatief eenvoudig, maar ze draaien wel al een tijdje mee!' vertelde hij.

Wiens functie is het? 'Van Secretaris II, of in dit geval dus Fiscus II' (Oh ja, die weet ik ook nog wel... Hij is stiekem wel een beetje een 3!) 'Haha, ja mijn lint is het mooiste!' reageerde Fiscus II.

Nou ja, ik zou het in dat geval niet zo leuk vinden als iemand anders dan met mijn lint stond te shinen!

Kortom, ook het JSVU Bestuur zit duidelijk niet stil!

'Natuurlijk heb ik ook nog mooie items voor je! Ons constitutiekaartje, nieuwe stickers en de hele jaargang Juncto's die mijn voorganger voor je bewaard heeft!' aldus de Secretaris. (Alleen toen ik na een paar dagen mijn spullen eindelijk even kon bekijken, ontdekte ik dat er per ongeluk een ander constitutiekaartje was meegegeven! Namelijk die van het Bestuur van vorig jaar! Echter heb ik op het moment van schrijven alsnog de juiste constitutiekaart binnengekregen! Deze Secretaris is hard onderweg naar 'Meest stipte contactpersoon' en/of 'Liefste contactpersoon'!!!)

Maar ja, zoals het gebruikelijk is... Wanneer het gezellig is, vliegt de tijd voorbij!

'Echt superleuk dat je er weer was!' verklaarde de Secretaris.

Vond ik ook! De volgende keer ga ik gewoon alles NOG ruimer plannen! Het is immers altijd leuk langskomen op de JSVU!

Gaandeweg moesten steeds meer Bestuurders afscheid nemen en het bezoek eindigde met de Bestuursman met de krullen en dus de Secretaris!

Ik verheug me alweer op het volgende bezoek aan de JSVU! (En zoals gezegd, het was heel erg leuk om de Bestuurders terug te zien op de tv bij DWDD!)

Tijdens leuke bezoeksreeksen is uitloop helaas onvermijdelijk... Gezelligheid kent immers geen tijd! Desondanks is mijn streven altijd om mijn uitloop te beperken tot uiterlijk 30 minuten! En een ding is zeker... Ik kom altijd langs! (En anders bel ik als er echt iets misgegaan mocht zijn!)

En zoals je wel kunt lezen in dit verslag, waren de bezoeken weer enorm geslaagd! Op naar februari!!!


54 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page