top of page
Zoeken

Tussentijds bezoek aan de HSVL


Vorig jaar heb ik natuurlijk voor het eerst kennisgemaakt met de HSVL en dat was een dusdanig leuk bezoek dat de HSVL meteen de prijs voor leukste nieuwgekomen studievereniging in de wacht wist te slepen.

Desondanks was er wel nog een item dat ik heel erg graag wilde hebben, maar dat er tijdens mijn vorige bezoek niet meer was.... Toen ik dus vernam dat dit specifieke item er weer was, wist ik wel dat ik snel weer langs Leiden wilde gaan, om ook dit item bij de HSVL te kunnen bemachtigen.

Waar Maastricht de stad van de Chokers is, is Leiden toch wel echt de stad van de Speldstrikjes en als er iets was, dat ik nog NIET in mijn collectie had maar wel heel graag wilde, dan was dat wel zo'n Speldstrikje!

Op deze 21e november dat ik weer naar Leiden zou komen, was er nogal wat gedoe op het spoor... Eerst een brandmelding bij Delft, toen weer een brandmelding bij Schiphol... Kortom, er vielen nogal wat treinen uit.

De trein die ik eigenlijk had willen nemen paste precies in een patroon van uitvallende treinen, dus ik besloot geen enkel risico te nemen en de trein eerder dus te pakken.

Het gevolg was wel dat ik al een uur te vroeg in Leiden stond....

Eerst heb ik nog even op de 3e verdieping van Plexus gekeken of er nog bekende instanties aanwezig waren, maar helaas...

Dus uit eindelijk liep ik met 50 minuten extra de HSVL al binnen.

'Niet schrikken, ik ben veel te vroeg!' verklaarde ik dan ook bij binnenkomst.

De Ab Actis en Quaestor waren aanwezig (en waren gelukkig geen karaoke aan het doen!) en die verwelkomden me vrolijk op het hok.

De Ab Actis zorgde meteen voor een lekker kopje zomerse thee (Ik had een erg lekkere smaak, mango kokos... Deed me even vergeten dat ik hier op een grauwe maandag in Leiden zat... Meer de smaak van de EL CID!) waarop ik natuurlijk wat vragen van de Ab Actis kreeg over mijn hobby.

Wat echter zeer kenmerkend is voor de HSVL is dat het een grote gezelligheid is en dat er voortdurend nieuwe mensen binnenkomen. Zo kwam de Quaestor van '13/'14 nog even langs en vervolgens brak de Vice-Praeses van dit jaar weer in, terwijl de Quaestor van dit jaar er weer vandoor moest.

De HSVL, zoete inval!

'Ja, onze Assessor Intern wilde je ook nog heel graag zien, maar die is nog onderweg!' verklaarde de Ab Actis, waarna ze me een Almanak van een andere Leidse Studievereniging gaf. 'Zij zijn ook leuk! Misschien leuk om er eens langs te gaan!' (Note aan mezelf: SPIL, Labyrint, CoDe en ook een tweede kans voor Aesculapius, als ik de tips van de HSVL in elk geval volg!)

Terwijl ik de Almanak door aan het bladeren was ging het leven in het hok natuurlijk gewoon door en er was duidelijk van alles gaande op de HSVL. (Al hebben ze een relatief klein hok, er is heel veel gaande bij de HSVL hoor! Laat je niet misleiden door het kleinere hokje)

Zo moest ik geregeld lachen om droge opmerkingen van de Vice-Praeses en wisten we met zijn allen de Quaestor van '13/'14 te motiveren voor een gesprek.

En gelukkig, nog op tijd, kwam ook de Assessor Intern nog binnen.

'Hai, ik ben Assessor Intern, leuk je te zien!' (En dit moet je dan denken met een Brabants accent!)

Kort daarna liep hij alweer weg en bij terugkomst probeerde de Vice-Praeses hem te overtuigen om met hem mee te gaan om boodschappen te doen.

Nou meneer de Vice-Praeses, jij hebt me al twee keer gezien, Assessor Intern ziet me voor het eerst, dus die wil vast nog wel wat meer over mij horen en andersom!

'Oké, ga praten dan!' was de hilarische opmerking van de Vice-Praeses.

Ook de Praeses herself kwam op het laatste moment nog langs, dus ook met haar kon ik nog even praten!

Natuurlijk zou ik niet vertrekken zonder een foto, maar voordat de foto gemaakt zou worden, wilde ik natuurlijk wel heel graag mijn felbegeerde Speldstrikje hebben!

'Ja, helaas is deze tweede generatie wel iets anders dan de eerste generatie geworden!' aldus de Ab Actis.

Tja, over een paar jaar is deze tweede generatie weer de norm! Je kunt niet alles hebben natuurlijk!

De foto's werden gemaakt en goedgekeurd en daarna was het helaas echt tijd om verder te gaan. (En dan had ik nog wel 50 minuten extra gehad! Time flies op de HSVL!)

Ik keek naar het bureau waar een roze hartjes-discolamp op stond en de Assessor Intern had zijn pet over de lamp heen gedaan, dus nu zag je een lichtgevende pet rondjes draaien... Erg grappig!

Het was weer een leuk bezoekje aan de HSVL! Naast het Speldstrikje heeft dit bezoek me ook nog twee DejaVu's en het constitutiekaartje opgeleverd! Op naar maart!


61 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page