top of page
Zoeken

Baliedagen 2017


Vorig jaar stond het al ver van te voren vast dat ik De Delftse Bedrijvendagen zelf ook eens mee wilde maken! Hier heb je vorig jaar dan ook verslagen van de Baliedagen en de Presentatiedagen kunnen lezen! Dit jaar had ik toch minder het gevoel dat ik vorig jaar had, dus ik had dan eigenlijk ook al bedacht dat ik dit jaar over zou slaan!

Alles veranderde echter toen de Secretaris van De Delftse Bedrijvendagen (Commissaris Voorlichting van Gezelschap Leeghwater) tijdens het januaribezoek aan Gezelschap Leeghwater geheel verrassend met een kerstkaart van De Delftse Bedrijvendagen aankwam en deze al snel gevolgd werd door het linnen tasje (Dat op dat moment nog niet definitief uit was, dus een primeur!) en het zadelhoesje.

Goh, dat verandert dan toch wel de hele zaak!

Dan was er op de VSV nog de Commissaris Carrière die ik eigenlijk nooit langer dan vijf seconden zag, omdat hij altijd weg en onderweg was voor De Delftse Bedrijvendagen, dus de Baliedagen zouden het ideale moment zijn om ook hem eens wat langer te kunnen zien! Kortom, ik zou er echt niet omheen kunnen, het avontuur van De Delftse Bedrijvendagen 2017 zou ook mij weer in zijn greep gaan houden!

Op 24 januari was de allereerste baliedag aangebroken en dit kwam voor mij ook het meest handig uit om langs de aula te gaan! Toen ik de aula naderde meende ik de Commissarissen Interne en Externe van de VSV te ontwaren, maar die waren al weggefietst eer ik de ingang van de aula bereikt had, dus zeker weten zou ik het niet!

Ik stapte de aula binnen en tot mijn grote verbazing stond er helemaal niemand bij de officiële balie van de TU Delft.

Toen ik mezelf echter een kwartslag draaide zag ik enkele losse tafels staan waar wél een hele flinke rij te zien was en waar ik ook een das van De Delftse Bedrijvendagen wist te ontwaren.

Nou, ik ga eerst wel even naar de promoteams die achter de aula staan!

Bij het chocolademelk kraampje herkende ik de Thesaurier van TG (Ook Thesaurier van De Delftse Bedrijvendagen) en zij wilde me natuurlijk wel van een kopje warme chocolademelk voorzien! (De mokken zijn dit jaar veel mooier! Ze zijn nu namelijk donkerblauw met witte opdruk, in plaats van de witte met de donkerblauwe opdruk die we de laatste jaren veelvuldig hebben kunnen aanschouwen)

De Thesaurier en Commissaris Onderwijs van de VSV waren enorm enthousiast geweest over mijn komst naar de Baliedagen, want dan kon ik hun Commissaris Carrière eindelijk eens ontmoeten! En aangezien liefde door de maag gaat, kon hij me via die weg ongetwijfeld wel overtuigen voor een eventuele nominatie voor Mr. Sunshine (Aldus de dames)

Maar... Ik zag die hele Commissaris Carrière niet! Ik stond een beetje om me heen te kijken toen twee dames zich plotseling omdraaien en wat denk je? Het waren de Thesaurier en de Commissaris Onderwijs van de VSV!

'Hee Sabien! Leuk dat je er ook bent!' zei de Thesaurier

'Ja, wat is dat nu? Nu is de Commissaris Carrière er nog niet!' mopperde de Commissaris Onderwijs die haar VSV collega meteen ging bellen.

Even later kon ze me dan ook vertellen dat hij onderweg was.

'Zullen we in de zon gaan staan?' stelde de Thesaurier volgens voor. Nou dat lijkt me wel een goede! (Mijn stem klonk op dat moment niet al te lekker meer, al viel het nog mee in vergelijking met de 26e)

Terwijl we in de zon stonden, spraken we over wederhelften, mijn bezoeken die ik na de VSV had afgelegd (Een dag eerder) en natuurlijk ook over wat De Delftse Bedrijvendagen 2017 te bieden zouden hebben!

In de tussentijd zag ik ook een heer met een felgroene das naar het chocolademelk kraampje lopen, wat natuurlijk niets anders dan iemand van BIT kon zijn!

Ik zag op een gegeven moment iemand met een das van De Delftse Bedrijvendagen uit de aula lopen. 'Woow, je zag hem nog eerder dan wij!' reageerde de Commissaris Onderwijs.

Tja, ik heb hem dan weliswaar iedere keer maar vijf seconden gezien... Die das herken ik al van een grote afstand! (In theorie had het dus ook de Secretaris van De Delftse Bedrijvendagen kunnen zijn)

Het leek me wel tactisch om een eventuele melksnor van mijn gezicht af te vegen (Het risico van chocolademelk) maar natuurlijk kwam de Commissaris Carrière (Vanaf hier QQ-BIT) direct naar mij toe om me de hand te schudden. Sorry, eerst even de chocolademelk afvegen hoor!

'Heel erg leuk dat je er bent!' aldus de QQ-BIT. Vind ik zelf ook! Maar nu de dames van de VSV er nog zijn is het misschien slim om gelijk een foto te maken! We liepen daarop richting het chocolademelk kraampje, zodat we ook meteen die loslopende heer van het BIT erbij konden slepen.

De Thesaurier van De Delftse Bedrijvendagen reageerde meteen dat ze het leuk vond om op de foto te gaan.

Ehh nee, ik wil juist dat jij de foto maakt! Ik weet tenslotte nog van de TG Reünie dat jij hele goede foto's maakt, dus daar kan ik jou wel op vertrouwen!

Natuurlijk werden de mokken van De Delftse Bedrijvendagen meteen opgezocht, want die mochten ook niet ontbreken! Juist op dat moment kwam ook de Commissaris Eerste Katern (Ook van de VSV) van BIT naar het kraampje toe, dus zij werd ook meteen bij de foto gesleept. (De voltallige trots van de VSV en toch ook nog een beetje het TG element erin, want de BIT-heer die op de foto mocht komt van TG)

'Nou Sabien, wij moeten helaas weer verder, maar je bent in goede handen!' verzekerde de Commissaris Onderwijs van de VSV me.

Met QQ-BIT had ik nog leuke gesprekken over hoe de Baliedagen tot nu toe verlopen waren en wat er verder allemaal nog op de planning stond deze drie dagen en natuurlijk ook gedurende de rest van De Delftse Bedrijvendagen! 'Had je dit trouwens nog meegekregen?' vroeg hij terwijl hij zijn telefoon onder mijn neus stak.

Op de foto was een projectie van De Delftse Bedrijvendagen op de UB te zien!

Ik had de cirkel waar hij op geprojecteerd werd wel gezien toen ik gisteren richting huis ging, maar ik had niet direct de link gelegd met De Delftse Bedrijvendagen! (Maar dit is in elk geval niet te missen promo!)

Helaas blijft deze promo alleen tijdens de drie Baliedagen, maar toch is het wel iets heel bijzonders om te zien!

Ik kreeg een tweede warme chocolademelk van QQ-BIT aangeboden en juist op dat moment had ik het gevoel dat ik een beetje terug in de tijd ging! De leden van het 21e Bestuur van De Delftse Bedrijvendagen waren namelijk naar buiten gekomen, compleet met de collectors rugzak! (De eerste 1000 volledige aanmeldingen zouden zo'n mooie rugzak krijgen, daardoor was het al vroeg op de dag erg druk geweest bij de inschrijftafels, want niemand wilde die mooie rugzak mislopen!) De enige die ontbrak was de QQ-BIT van vorig jaar!

'Goh, jij ook weer hier!' reageerde de Commissaris Voorlichting 148 van Gezelschap Leeghwater. Ja, natuurlijk! In dit geval is het helemaal te danken aan je opvolger, want die kwam helemaal uit zichzelf met de kerstkaart van De Delftse Bedrijvendagen, net als vorig jaar! (Ik had vorig jaar ook een foto met hem bij het chocolademelk kraampje gewild, maar hij draaide het verhaal zo dat ik alleen maar de foto met Terror T. had willen hebben... En dan tegen mij zeggen dat ik het verhaal verdraai... Toch heb ik dit ergens ook wel weer gemist!) 'Ik ging er natuurlijk van uit dat de Voorzitter van De Delftse Bedrijvendagen dat toen geregeld had!' was zijn antwoord.

Hoe dan ook, dat was voor mij de overtuiging om toch weer terug te keren!

De tijd ging heel snel en al snel werd het ook iets kouder omdat de zon achter de wolken was schuilgegaan.

De BIT-mannen (Ja het waren er inmiddels 2 geworden) zaten nog goed in de warme chocolademelk, dus dat hoefde niet a la minute bij Sodexo geregeld te worden, maar even een jas aandoen was geen slecht idee voor de QQ-BIT. (Je wil tenslotte niet klinken zoals ik op dat moment klonk)

Binnen was de rij inmiddels helemaal opgelost, dus ik kon meteen even een foto maken met het voltallige Bestuur van De Delftse Bedrijvendagen! (En ook hier liep toevallig net een BIT-man rond)

De Voorzitter van De Delftse Bedrijven van vorig jaar was toevallig net bezig met zijn inschrijving af te ronden, dus hij kon meteen even een foto van ons maken!

Ja, vorig jaar mocht je voor de camera komen, maar dit jaar ben je toch wel heel erg belangrijk achter de camera!

'Ja... Dat is ook wat!' was daarop zijn antwoord waarna hij de foto's maakte die goedgekeurd werden.

'Goh, krijgen we deze foto's wel van je?' vroeg de Secretaris van De Delftse Bedrijvendagen. (Geen zorgen, ik zal de beste wel naar je mailen zodat je die op je bureaublad van je computer kunt zetten!)

Vervolgens kwam de huidige Voorzitter van De Delftse Bedrijvendagen even naar me toe om te vragen of ik al warme chocolademelk was wezen halen.

'Dit zijn weliswaar niet de meest spectaculaire dagen... Het meeste is er te beleven bij deze tafels en buiten... Maar dat is nog niets vergeleken met de Presentatiedagen!' aldus de huidige Voorzitter van De Delftse Bedrijvendagen.

Dat weet ik natuurlijk want de Presentatiedagen zijn pas echt spektakel, maar toch is mijn jaar als het om De Delftse Bedrijvendagen gaat, niet compleet zonder de Baliedagen! Het was dan ook zeker leuk om dit weer mee te maken en ik ben zeer benieuwd of ik ook dit jaar weer een rondleiding tijdens de Presentatiedagen zal kunnen maken!


76 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page