top of page
Zoeken

Follow your fire naar jouw formule tot succes!


Op 16 mei had ik al een eerste kennismaking met het nieuwe OWee Bestuur. Tijdens dit bezoek heb ik de meeste Bestuurders al even gezien (behalve Hoofd Acquisitie… En die was nou net de eerste OWee Bestuurder die op mijn pad kwam aangezien hij me al heel snel op Facebook had toegevoegd!) en kreeg ik van hen ook de laatste items van OWee 2017 evenals de BINAS van 2018! Op 27 juni was ik alweer terug want de Ladies Intro was inmiddels geweest en dat betekende nieuwe items! Nu had ik in de eerste instantie geen enorme haast met het follow up bezoek in te plannen maar toen ik de foto’s van de Ladies Intro zag en op een van die foto’s iets opmerkte waar ik meer over wilde weten ging ik naarstig op zoek naar een plekje vrij in mijn planning. Dat werd dus de overvolle woensdag 27 juni maar ik wilde echt niet meer tot na mijn vakantie wachten tot ik het Programmaboekje van de Ladies Intro in handen kon krijgen. Door een meevaller op mijn werk kon ik al om 12:50 op het OWee kantoor zijn waar ik niet alleen Hoofd Logistiek 1 en de Voorzitter trof maar ook iemand van het OWee Bestuur van 2016! (Volgens mij was hij toen ook een Logistiek. Ik vond het wel grappig want tijdens zijn OWee heb ik nooit met hem gesproken en nu vertelde hij hele verhalen!)

‘Je bent vroeg!’ reageerde de Voorzitter lachend.

Tja, ik heb nog een hele planning voor de boeg en die planning zit behoorlijk strak in elkaar, iets meer marge tussen de afspraken was dus wel zo prettig!

‘De meesten zijn net weg maar ze komen zo wel terug! Wij zijn nu even aan het eten dus pak een stoel en eet vooral mee als je wil!’ aldus Hoofd Logistiek 1.

De OWee-2016 Bestuurder blikte al meteen weer terug op mijn kennismakingsbezoek aan zijn groep. ‘Die keer dat mijn collega je wilde versieren!’ zei de OWee-2016 Bestuurder lachend. Aanvankelijk keek ik hem aan of hij een relaas in Chinees tegen me hield want ik kon me niet herinneren dat er gedurende dat jaar een andere man dan de toenmalige Voorzitter was die alle charmes in de strijd had gegooid. Toen hij aanvulde ‘Versieren met munten’ viel het muntje wel! Een van zijn Bestuurscollega’s had namelijk een hele mooie OWee tas voor me gevuld maar wilde me daarnaast nog heel erg graag inpakken in een rol OWee munten van 2015.

Nu had ik na die afspraak nog een Diesreceptie waar ik op tijd moest wezen dus tijd voor zo’n actie had ik toen niet, maar blijkbaar was dit wel blijven hangen bij dat OWee Bestuur!

‘Wie was eigenlijk je favoriete OWee Bestuurder van 2016?’ vroeg de Voorzitter.

Onze Womanizer natuurlijk! Het was nooit saai met de Voorzitter van 2016!

Uiteraard kon ik niet langer meer wachten op de uitkomst van de Formule dus toen de Secretaris om klokslag 13 nog niet gesignaleerd was vroeg ik de Voorzitter om een Programmaboekje van de Ladies Intro. Ik heb iets gezien waar ik meer van wil weten!

Drie personen keken me nieuwsgierig aan want wat had ik gezien dan?

Toen ik de desbetreffende foto omschreef zei de OWee-2016 Bestuurder droog ‘Dat zou de hele Ladies Intro kunnen zijn….’

Ik bladerde naarstig het boekje door maar het antwoord kon ik niet vinden!

Uit eindelijk liet ik dus maar de naam vallen van de persoon die ik twee weken eerder nog in een racewagen had zien zitten maar nu dus met een gitaar in zijn handen had gezien.

‘Dat is de OWee band!’ zei de Voorzitter. ‘Als je die naam nou meteen had genoemd!’ lachte Logistiek 1.

Aanvankelijk wist ik nog niet of ik dit jaar naar de Bandavond wilde gaan (Het is alom bekend dat ik niet zo dol ben op wijzigingen in de gevestigde orde die ‘OWee’ heet.) maar toen ik hoorde dat deze bijzondere bekende dus in de OWee band zit wist ik dat ik wel bij de Bandavond moest zijn! (Ik ben dan ook heel bekend naar het OWee lied! Ik heb het nog niet gehoord!)

De Secretaris stapte inmiddels ook binnen terwijl de Voorzitter en Logistiek 1 me volop ondervraagden over hoe zij Leukste Piekwekenbestuur zouden kunnen winnen. 2007 was mijn 1e OWee en ook het jaar 2009 was een uitmuntend OWee jaar. De eerstvolgende die zich in dat rijtje mocht voegen was 2016. Dat OWee Bestuur heeft me zowel voorafgaand als tijdens de week zelf volledig bij van alles en nog wat betrokken! (Als je goed zoekt zie je enkele foto’s samen met de Voorzitter van OWee 2016) De introductie van de Backstage Campustour maakte me ook heel gelukkig aangezien daardoor mijn droom van ‘Het dak op bij EWI’ in vervulling kon gaan! Veel dingen klopten ook met mijn andere twee favoriete edities waardoor ‘Op Die Fiets’ misschien wel het slechtste thema in jaren was, maar wel de meest gedenkwaardige OWee in jaren was.

In 2017 verdween de OWee Courant en daar was ik relatief verbolgen over. De Courant heeft sinds 2015 een groot plekje in mijn hart gekregen aangezien ik er zelf twee keer in gestaan heb en het daarnaast een verzamelitem is. De ‘vervanger’ OWee TV is natuurlijk duurzamer want die wordt niet gedrukt maar voorlopig vind ik het nog steeds geen leuk alternatief, al komt dat wellicht door de personen voor de camera die mij niet kunnen enthousiasmeren.

Wat betreft dit OWee Bestuur begonnen we met een valse start. De Secretaris en ik hadden gedurende de eerste mailwisseling nog geen communicatieve klik waardoor ik hem na mail 3 wel achter het behang kon plakken. (Ik zeg 7 mei en dan komt hij terug met 6 of 8 mei….) Het eerste bezoek verliep wel redelijk al was er nog steeds geen echte sterke verbinding uitgekomen. (De foto bij deze update is van dat bezoek aangezien ik vandaag tijd te kort kwam om nog even terug te keren voor een groepsfoto.) Na dat bezoek nam de connectie echter wel een vlucht de goede kant op. De mailwisseling verliep goed en ook de binnenkomst van dit bezoek verliep al een stuk soepeler. Kortom, als het van zeer stroef naar super soepel verloopt dan kan ik er wel op rekenen dat deze OWee ook met een enorme knal gaat eindigen!

De diverse ludieke ideeën van de Voorzitter en Logistiek 1 maakten mij ook al zeer enthousiast dus ik schat de kansen positief in.

Ik ben dan weliswaar niet zo blij met het verplaatsen van de Bandavond maar vanaf de andere kant gezien is het een grotere ruimte dus het evenement is niet meer beperkt tot ‘polsbandjeshouders’ en dat zal wellicht ook weer een prettigere atmosfeer gaan geven. (Want na een bepaalde tijd was het op de Markt wel te benauwd…) Kortom, ik oordeel pas als ik geweest ben!

Het logo van deze OWee bezorgt me ook warme gevoelens. 10 jaar geleden had Virgiel het thema ‘Helemaal Gold’ en hun achtergrondkleur en het basislogo komen overeen met de kleur en het logo van deze OWee. Een goed themalogo laten reïncarneren kun je niet mee fout gaan! Kortom, ik hoop dit logo nog veel terug te gaan zien!

Dan hebben we natuurlijk de OWee band. Ik ken het nummer nog niet (voor het gemak heb ik het liedje Follow your Fire centraal gezet aangezien ik die bijzondere bekende van mij wel inschat als man die dit liedje OOK kan zingen. Zijn spreekstem klinkt als die van de zanger) maar ik heb hele hoge verwachtingen.

De Line-up van de Bandavond kan de plank wel nog misslaan. Vorig jaar was het natuurlijk mijn 2e Lustrum en ik was in de wolken met de line-up Kicke! (De OWee band van 2017. Een oud-collega van mij is de drummer!), PFF, de Klittenband en goede vriend DJ PJ! Een betere aftrap van mijn Lustrum was niet mogelijk geweest! 2016 stelde me wel teleur door de Klittenband in te wisselen voor Capital S.

2014 was wat mij betreft nog steeds de allerbeste editie met Ja…Lekker! (Maar die treden helaas niet meer op) DJ PJ, gevolgd door de PFF waarbij de toenmalige gitarist me op een legendarische gitaarsolo van Robbie Williams’ Angels trakteerde. (Niets kon dat romantische moment overtreffen! Zoveel mensen op de Markt, maar op dat ogenblik was het alsof er verder niemand was.)

Mijn ideale line up voor dit jaar is DJ PJ als de rode draad en hoofdacts de OWee band, Anne en de Koiboys en daarna de PFF. (En dan als de klapper van de avond het veelzijdige talent Bizzey!) In zo’n geval is de Bandavond alvast de formule tot succes!

Terwijl ik de Voorzitter, Secretaris en Logistiek 1 alvast wat dingen vertelde over mijn voorgaande favoriete OWees stapten Hoofd Logistiek 2 en de Penningmeester binnen.

Toen Logistiek 2 vervolgens een turfwaardige opmerking maakte moest ik lachen en noemde ik hem Unit. (Dat staat in mijn geval voor persoon dat graag de aandacht wil maar het niet krijgt en daardoor lompe en onhandige, ietwat sukkelige stunts gaat uithalen om alsnog de aandacht te krijgen)

‘Hee Unit staat in de BINAS, heb je die al?’ vroeg Logistiek 2.

Jazeker! Maar volgens mij zijn we het niet eens over de betekenis van Unit.

Logistiek 2 zocht direct een BINAS op en legde die definitie aan ons voor. Om het te verduidelijken hield hij een leeg saladebakje omhoog. ‘Dit is een Unit’

Vervolgens pakte hij een kan met sap en zei ‘En dit is een jetser’

Nou, ik blijf erbij dat JIJ de Unit bent!

Dat hoofd was onbetaalbaar en om de situatie compleet te maken pakte Logistiek 2 het lege saladebakje op en hield het bij zijn hoofd. ‘Dus jij vind me een leeg saladebakje?’ Nou, misschien wel! Ik vond het in elk geval heel grappig!

De tijd was inmiddels bij 13:20 aanbeland en om 13:30 moest ik bij Gezelschap Leeghwater zijn. Dus Secretaris, gaan wij naar het OWee archief? ‘Ja, laten we gaan!’ zei hij enthousiast.

Ik dacht dus dat het OWee archief in dit gebouw zat maar niets bleek minder waar…. We liepen naar het gebouw op de Drebbelweg en daar gingen we naar binnen. We passeerden twee tentamenzalen en negeerden het bord ‘Verboden toegang’ waarop we aankwamen in een gang waar niet veel te zien was. De eerstvolgende deur die we troffen wist de Secretaris te openen en zo stonden we in een grote opslagruimte.

De OWee wordt ook wel liefkozend ‘het grootste kinderfeest’ genoemd en de enorme verzameling aan ballenbakballen bevestigd dit beeld zonder meer!

Ik zag stukken losse stof die gebruikt was voor oudere Bestuurspakken, een rolwagen vol met Ladies Introtasjes waar de Secretaris een exemplaar voor me pakte. Dozen vol met OWeeshirts (Vooral 2016 en 2017) en dozen vol met rugzakken van vorig jaar. ‘Wanneer onze rugtassen er zijn moet je maar weer even komen om deze om te wissen voor die van ons! Dan zorg ik natuurlijk dat je er ook 2 krijgt! (Van slijtgevoelig verzamelmateriaal maak ik alleen gebruik wanneer ik er twee exemplaren van heb. In 2015 had ik 2 rugzakken van OWee 2014 gekregen en de 2e heb ik gebruikt totdat hij volledig versleten was. Dat geldt ook voor mijn alom bekende roze schoudertas van EL CID 2014. Omdat ik die ook in schaduwkopie heb is het helemaal niet erg dat hij nu 4 jaar later behoorlijk wat slijtage heeft!)

Ik vond het wonderbaarlijk om deze opslagruimte eens te zien. Natuurlijk zul je hier niet bepaald oude constitutiekaarten of zomerborrelkaarten vinden, maar de Cantusgieters en portofoons staan hier wel.

Het was alleen wel gek om te zien dat er een plafondplaat in de hoek weg was. ‘We hadden te maken met een lekkage. Dit is nog steeds niet helemaal verholpen dus daarom dat we op die hoek niets opslaan.’ Vervolgens kwam de Secretaris met een doos poncho’s aan. Tja, poncho’s zijn tegen de regen, dus probleem opgelost?

Nadat ik alles een beetje had gezien (Natuurlijk zaten er hoeken bij die ik graag nog een tweede keer zou willen bestuderen als ik wat meer tijd heb… ) en zag dat mijn horloge 13:30 aangaf moest ik toch echt verder. Ik bedankte de Secretaris met wie ik inmiddels een aanzienlijk betere klik heb nu. (Hij maakt wel echt grappige opmerkingen!) Ik vroeg hem ook of hij de rest ook de groetjes van me wilde doen aangezien ik anders te laat zou komen op mijn volgende afspraak. Kortom, we gaan elkaar zeker nog eens zien voordat de OWee losbarst! En geloof het of niet… Ik heb Hoofd Acquisitie weer niet gezien! Die moet er dus de volgende keer ook echt bij zijn!!!


80 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page