top of page
Zoeken

Kennismaking met het nieuwe UIT-Bestuur! (21 maart)


Op 21 maart ben ik weer een keertje op de bus gestapt richting de UIThof zodat ik kennis kon maken met het nieuwe UITBestuur!

De Bestuurders van vorig jaar hadden me al op het hart gedrukt om dit jaar weer langs te komen zodat ik ook hun mooie items op zou kunnen komen halen en wellicht zat er zelfs nog wel iets veel specialers in de koker! Vorig jaar heeft het UITBestuur namelijk nieuwe penningen gekregen met als gevolg dat de oude Introductie Commissie Utrecht penningen overbodig zijn geworden. Het UITBestuur is het enige Piekwekenbestuur met een penning en aangezien mijn hobby sterk ontwikkeld is dankzij de Piekweken wist ik al meteen dat deze penning mijn onverdeelde interesse had!

Vandaag zou ik erachterkomen of deze belofte van UIT 2018 ingelost kon worden of niet!

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat er twee bezoeken binnen Utrecht waren die me nogal tegengevallen waren, dus met een lichtelijk rothumeur kwam ik aan op Heidelberglaan 8. Ik kwam te vroeg het kantoor van het UITBestuur binnen maar achteraf bleek het perfect getimed te zijn aangezien de interstedelijke vergadering ook een half uur naar voren was gehaald!

De Secretaris was heel enthousiast bezig geweest om een leuk bezoek voor te bereiden maar ze wist niet zo heel goed wat ze nu precies aan items voor me kon verzamelen en daar kwam nog eens bij dat ‘De Sterrentoren’ niet langer een dingetje is. Tegenwoordig heeft het UITBestuur een opslag op de Kromme Nieuwegracht. Kortom, even heen en weer voor een tasje, een shirt en zulke dingen is er nu niet meer bij.

Tja, dan heb ik dus sowieso een reden om in de ‘Stille tijd’ terug te keren naar de UIThof zodat ik dan kennis kan maken met de Eventmanagers (Dat was vorig jaar ook echt een hoogtepuntje!) en dat ik dan die specifieke items op kan komen halen.

Echter zou ik hier niet met een rothumeur en evengoed met lege handen vertrekken want terwijl ik volop vertelde over mijn herinneringen aan de afgelopen edities UIT was de Voorzitter al op zoek gegaan naar andere bijzondere items van historische waarde die wél hier op het kantoor te vinden waren. ‘Vroeger waren de programmaboekjes echt een dingetje en ik heb hier nog een grote verscheidenheid aan oude boekjes liggen die ik je mee mag geven!’ zei hij vrolijk.

Met een schuin oog keek ik vervolgens naar de Secretaris want… Was het haar nog gelukt om de belofte van de voorgangers in te lossen. ‘Jazeker! De penning kunnen we regelen!’ zei ze vrolijk en even later gaf de Functionaris Communicatie me de penning aan. ‘Die das is overigens wel wat lastiger want die zijn echt nergens meer te vinden! Ik wilde er zelf ook heel graag eentje hebben dus ik ben uitgebreid op onderzoek uitgegaan maar het ziet er naaruit dat ze er gewoon helemaal niet meer zijn!’ zei de Secretaris.

Tja, wat je niet hebt kun je niet meegeven ook!

Aangezien de Voorzitter de Interstedelijke vergadering moest gaan voorbereiden stelde hij voor dat we alvast een foto zouden gaan maken. Voor de gelegenheid mocht ik mijn net ontvangen penning wel even omdoen!

We besloten de foto aan het begin van de hal te maken, bij de bijzondere glas in lood ramen van het Bestuursgebouw. Een fotograaf was zo gevonden dus zo konden we soepeltjes een paar uitstekende foto’s maken voordat de situatie zijn tijd vooruit was en de Voorzitter er dus vandoor moest. ‘Sabine, ik wens je een goede reis terug en ik ga je zeker weer terugzien!’ zei de Voorzitter zonder enige twijfel. Duidelijk, die vervolgafspraak in de zomer gaat er komen!

Terug op het kantoor vroeg de Functionaris Communicatie me wat ik van het thema Tijd Vooruit vind. ‘Het is de eerste keer dat we een dubbel logo hebben. Zowel voor de dag als voor de nacht!’ aldus de Secretaris terwijl de Functionaris Fiscaat me op het daglogo wees. Ik vind het thema superleuk en het logo is ook erg goed gelukt! Ik verheug me er dan ook op om te zien hoe het thema en het logo uitgevoerd zal worden tijdens de UIT zelf! Al tijdens mijn bezoeken op 7 maart vroegen de Verenigingsbesturen me wat ik van het thema vond dus het is ook wel duidelijk dat het thema erg leeft op de Utrechtse verenigingen. ‘Dat is erg leuk om te horen, dat het ook zo goed ontvangen is bij de verenigingen!’ aldus de Functionaris Communicatie.

Vervolgens ging het gesprek nog even over naar mijn bekendheid als VerenigingsVerzamelaar. ‘Al zolang ik hier in Utrecht studeer heb ik al over je gehoord en ik vind het leuk dat ik je na alle verhalen nu eens zelf kan ontmoeten!’ aldus de Secretaris terwijl de Functionaris Communicatie instemmend knikte. Tevens waren de dames benieuwd of het al lang een dingetje is dat ik Piekwekenbesturen bezoek. Dat is allemaal begonnen bij een zeer enthousiast EL CID Bestuur en uit eindelijk is dat overgewaaid naar een aantal andere Piekwekenbesturen. Op dit ogenblik kan ik stellen dat ik vooral goede betrekkingen heb met het UITBestuur en met de EL CID.

Maar ja, de interstedelijke vergadering stond muurvast op de planning dus het was tijd om het bezoek af te ronden. ‘Kom in de zomer weer gezellig langs als de Eventmanagers er zijn, zodat je dan ook een aantal items van vorig jaar op kan halen en uiteraard zien we je ook weer in de UIT!’ aldus de enthousiaste UITBestuurders.

Ik was met een rothumeur binnengestapt maar ik ging met een zonnig humeur verder. Van deze leuke en gezellige mensen had ik alweer helemaal zin in de zomer gekregen! Helaas kreeg ik daarna een telefoontje met de mededeling dat iemand die erg belangrijk voor me was, is overleden en als ik haar nog een keer wilde zien dan moest ik per direct naar huis. Kortom… Dit was eigenlijk een beetje een make or break bezoek geworden voor mijn planning wegens twee eerdere tegenvallers in Utrecht en hoewel ik na dit bezoek weer heel erg veel zin in mijn planning had, moest ik de planning helaas toch voortijdig afbreken door dit noodlottige voorval.

Ik kijk nu al de tijd vooruit… maar ik zie er absoluut naar uit! Als je nog twijfelt om eventmanager te worden… Gewoon doen!!! Je gaat met een superleuk Bestuur werken, je gaat te gekke evenementen neerzetten, je gaat eindeloos pieken en voor vele eerstejaars een fantastische Piekweek neerzetten! Oh, en dan ontmoet je mij ook nog!


63 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page